برنامه نویسی سیستم های واقعیت افزوده تعاملی

اتاق فرار مبتنی بر واقعیت مجازی برای آموزش برنامه‌نویسی شرکت واقعیت توسعه یافته پالاپال پرداز فارس

این لایبرری شما را قادر به ردگیری مارکرهای اشیا با استفاده از دوربین گوشی و ساخت مجدد موقعیت مکانی آنها بر روی صفحه نمایش گوشی می کند. پس از آن توسعه دهنده می تواند با استفاده از داده های دریافت شده، اقدام به ساخت رابط واقعیت افزوده کند. با پیشرفت فناوری، انتظار می‌رود که سیستم‌های VR در آینده ارزان‌تر، قدرتمندتر و قابل‌دسترس‌تر شوند. همچنین، کاربردهای VR در زمینه‌های مختلف از جمله سرگرمی، آموزش، تجارت و مراقبت‌های بهداشتی گسترش خواهد یافت. مانیتور، سی‌پی‌یو (CPU)، حس‌گر و دستگاه‌های ورودی بخشی از سخت‌افزار مربوط به AR هستند.

این اپ‌ها حاوی راه‌حل‌های مربوط به سازمان در حوزه‌های مدیریت داده و دانش هستند. متخصصان ما در این زمینه نیز راه‌حل‌های جامعی را در قالب استانداردهای برتر دنیا برای سازمان‌ها ارائه می‌کنند. این وهله‌ای از DataModel است که همواره وجود خواهد داشت، چون یک وهله استاتیک از کلاس است. از آنجا که کلاس به صورت «نهایی» (final) است، وهله استاتیک تنها وهله‌ای است که می‌توان ایجاد کرد. ما نمی‌خواهیم چندین نسخه از DataModel خود داشته باشیم که هر یک مشخصه‌های متفاوتی داشته باشند، از این رو این وضعیت مناسبی محسوب می‌شود. همچنین لازم نیست Published@ را به وهله استاتیک خود اضافه کنیم و حتی اگر در این جهت تلاش کنیم هم Xcode به ما چنین اجازه‌ای نمی‌دهد.

با این هدف، ما یک بازی اتاق فرار مبتنی بر واقعیت مجازی طراحی کرده‌ایم که دانشجویان می‌توانند در آن به صورت مالتی پلیر مفاهیم پایه برنامه‌نویسی را تمرین کنند. این بازی نه تنها تجربه‌ای سرگرم‌کننده است، بلکه بستری آموزشی فراهم می‌کند که در آن یادگیری به شیوه‌ای کاملاً تعاملی و عملی صورت می‌گیرد. پایتون، زبان برنامه‌نویسی محبوب و قدرتمندی است که به دلیل سادگی، خوانایی و انعطاف‌پذیری، در حوزه‌های مختلفی از جمله توسعه وب، علم داده و هوش مصنوعی به کار می‌رود. در سال‌های اخیر، پایتون به یکی از ابزارهای محبوب برای توسعه‌ی پروژه‌های واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) نیز تبدیل شده است. در این مقاله، به بررسی کاربردهای پایتون در حوزه‌های نوظهور واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خواهیم پرداخت.

با این حال، این برنامه‌ها تجربه‌ای به اندازه VR با هدست ارائه نمی‌دهند. ما در شرکت نرم‌افزاری پیشگامان لوتوس، مجموعه‌ی یکپارچه و گسترده‌ای از خدمات نرم‌افزاری موردنیاز کسب‌‌و‌کارها را ارائه می‌کنیم. این خدمات از تحقیقات بازار به عنوان مقدمه‌ای برای شناخت مخاطبان و رقبا آغاز می‌شوند و درنهایت به پشتیبانی می‌رسند که امضا و تایید ما برای پایان کار بی‌نقص است. با استفاده از Toggle به فعال‌سازی ویوی AR می‌پردازیم در ابتدای استراکت ARUIView یک اعلان برای متغیری به نام data می‌بینید. بدون این که نیاز به انجام کار خاصی باشد، DataModel وهله‌ای که در AppDelegate اضافه شده است را به اشتراک می‌گذارد و به صورت خودکار راه خود را خواهید یافت.

همچنان که دیدید ما اسلایدرهایی برای جابجا کردن باکس در جهت‌های مختلف اضافه کردیم و می‌توانیم حتی آن را بچرخانیم. در این راهنمای مقدماتی مجال توضیح نبود، اما امکان ارسال پیام به فایل پروژه Experience Reality Composer نیز وجود دارد تا به این وسیله رویدادهای مانند انیمیشن یا افزودن مدل‌های جدید آغاز شوند. احتمالاً لازم باشد که فریم لیست ARUIView خود را عریض‌تر کنید تا کنترل‌های بیشتری در آن جای گیرند، اما می‌توانید مطمئن باشید که وقتی کنترل‌های زیادی در لیست باشند، به صورت خودکار اسکرول می‌شود. باید مراقب باشید زیرا نمای SwiftUI تنها شامل 10 عنصر فرزند است و از این رو بهتر است نماهای VStack جداگانه‌ای برای کنترل‌های جابجایی و دیگر کنترل‌ها بسازید. زمانی که رابط کاربری پیچیده‌تر می‌شود، امکان اجرای اپلیکیشن در شبیه‌ساز iOS جهت دیدن نمایش ظاهری همه چیز فراهم می‌آید. اگر شبیه‌ساز iOS را با فعال‌سازی امکان AR اجرا کنیم، از کار می‌افتد، از این رو بهتر است آن را به صورت پیش‌فرض غیرفعال کنیم تا صرفاً در موارد نیاز فعال شود.

در درس 7 می‌آموزیم که چطور از داده‌های درس‌های گذشته برای ساخت یک واقعیت افزوده با درج یک تصویر استفاده کنیم. در درس 8 همین فرآیند برای جاسازی یک فیلم در واقعیت دوربین اجرا می‌شود. سپس دستورات لازم را برای واکشی ویژگی‌های تصویر مرجع یا QUERY در پروژه خود می‌نویسیم. واقعیت افزوده (AR) درک فعلی فرد از واقعیت را افزایش می دهد، در حالی که در مقابل، واقعیت مجازی دنیای واقعی را با دنیای شبیه سازی شده جایگزین می کند. علی رغم دسترسی رایگان به این لایبرری AR، مستندات توسعه آن محدود بوده و شامل اپلیکیشن های تست است، اما ساخت تمامی آنها به سادگی صورت نمی پذیرد.

مزیت اصلی آن اپن سورس بودن کدی است که برای دسترسی رایگان به لایبرری مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال عدم وجود دستورالعمل های کامل برای استفاده از فریم ورک به پیچیدگی هایی در روال کاری توسعه دهندگانی که برای اولین بار از آن استفاده می کنند، انجامیده است. دستورالعمل ها و ترفندهای کوتاهی در این زمینه موجودند، اما با ترتیب تصادفی بوده و نمی توانند جایگزین مناسبی برای مستندات موردنیاز باشند. در این مطلب قصد داریم به معرفی ۵ فریم ورک ساخت اپلیکیشن حقیقت افزوده و شرح مزایا و معایب هریک از آنها بپردازیم، با ما همراه باشید. شرکت نرم‌افزاری پیشگامان لوتوس با مشاوره و طراحی محصول ایده‌آل، شما را در مسیر رشد کسب‌و‌کارتان همراهی می‌کند.

زمانی که اپلیکیشن را روی آیپد نصب کنید با تصویری مانند فوق مواجه می‌شوید. زمانی که AR را فعال کنید و آیپد سطح صافی پیدا کند، باکس استیل روی آن ظاهر می‌شود. اینک می‌توانید از کنترل‌ها برای جابجایی باکس به اطراف استفاده کنید که هر بار یک سانتیمتر جابجا می‌شود. هر Stepper یک برچسب دارد که نشان می‌دهد کدام محور را کنترل می‌کند و مقدار کنونی برحسب سانتی‌متر چه قدر است. این مقادیر از -100 تا +100 هستند و از این رو می‌توان از آن‌ها برای جابجایی یک باکس به میزان بیشینه یک متر در هر طرف استفاده کرد.

از این روش پیاده‌ سازی واقعیت افزوده بیشتر برای نقشه‌برداری مسیرها، پیدا کردن کسب‌وکارهای نزدیک و دیگر برنامه‌های کاربردی بر پایه‌ی تلفن همراه استفاده می‌کنیم. با یونیتی، قابلیت های کاربردی و تعاملی را به برنامه های واقعیت افزوده (AR) خود اضافه کنید. همانطور که در ابتدای این پست به آن اشاره کردیم، بسیاری از افراد به اشتباه AR را با واقعیت مجازی برابر می‌دانند. اگرچه هر دو روشی متفاوت برای تغییر تجربه کاربر را ارائه می‌دهند. برخی افراد تصور می‌کنند که واقعیت افزوده یک فناوری آینده نگرانه است اما با مثال‌هایی که از AR زدیم، مشاهده کردید که واقعیت افزوده می‌تواند کاربرد گسترده‌ای داشته باشد.

– VR و AR به نیروهای نظامی و نهادهای امنیتی امکان ایجاد شبیه‌سازی‌های آموزشی و تمرینی برای مواجهه با شرایط وظیفه‌ای و خطرناک را می‌دهند. – VR و AR می‌توانند به شبیه‌سازی جراحی‌های پیچیده کمک کنند و به پزشکان این امکان را بدهند تا مهارت‌های جراحی را تمرین کنند. ابزار داخلی یونیتی برای بررسی عملکرد، استفاده از منابع، و شناسایی نقاط ضعف برنامه. آنریل انجین به دلیل قابلیت‌های رندرینگ پیشرفته‌اش، برای ایجاد تجربیات VR با کیفیت گرافیکی بالا بسیار مناسب است. یک مجموعه ابزار منبع باز برای توسعه VR که فرآیند ساخت تجربیات VR را ساده‌تر می‌کند.

با آمادگی برای یادگیری و تجربه، هیچ چیز نمی‌تواند مانع از خلق تجربیات به یادماندنی شود. امنیت باید یکی از اولویت‌های اصلی در توسعه اپلیکیشن‌های AR باشد. می‌توانید در پروژه‌های سنگین پردازشی از سی پلاس پلاس استفاده کنید. © کلیه حقوق متعلق به کارگروه تخصصی مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات است. با کمک ویژگی User Defined Target می توانیم از هر تصویری به عنوان نشانگر استفاده کنیم.

در برنامه ARBook ابتدا طرح های چند اینچی یک کتاب طراحی ایجاد می کنیم. در ادامه تعدادی مدل سه بعدی را از فروشگاه دارایی دانلود می کنیم و مدل سه بعدی را در بالای هر هدف تصویری نمایش می دهیم. این دوره برای دانشجویان علاقه مند به ایجاد اپلیکیشن های واقعیت افزوده طراحی شده است. شاید متوجه شده باشید که UI به صورت یک لیست نمایش می‌یابد، یعنی همه کنترل‌ها به صورت عمودی روی هم قرار می‌گیرند. این لیست برای صفحه بسیار طولانی است و به صورت خودکار قابلیت اسکرول می‌یابد. این وضعیتی در صورتی که از این راهنما برای ساخت UI پیچیده‌تر بهره می‌گیرید به شما کمک زیادی می‌کند.

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند. شرکت نرم‌افزاری لوتوس، با تیم متخصص و تجربه در توسعه وبسایت‌های پیچیده، به ارائه خدمات نوآورانه و سفارشی با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها و استانداردهای روز متعهد است. روی پوشه root در ابتدای پنل Project Navigator راست-کلیک کرده و یک فایل جدید بسازید. از این نقطه به بعد تنها فایل‌های SwiftUI و نه فایل‌های معمولی سوئیفت ایجاد می‌کنیم.

توسعه برنامه‌های واقعیت مجازی و افزوده فرصت‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهند. با این حال، برای دستیابی به موفقیت در این زمینه، باید چالش‌های مرتبط با سخت‌افزار، نرم‌افزار، تجربه کاربری، ایمنی و حریم خصوصی را به خوبی مدیریت کرد. توسعه‌دهندگان و توسعه‌دهندگان برنامه‌های VR و AR با در نظر گرفتن این چالش‌ها و بهره‌گیری از فرصت‌های ارائه شده توسط این فناوری‌ها، می‌توانند تجربیات جذاب و مفیدی برای کاربران خلق کنند. هدف از این درس، آشنایی دانشجویان با مبانی فنی و تجربی برای طراحی محیط‌های مورد نیاز برای کاربردهای بسترهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده می‌باشد. درک جامع و گسترده در زمینه این حوزه پویا و در حال تکامل اهمیت زیادی دارد. آماده‌سازی دانشجویان برای مشارکت در توسعه برنامه‌های کاربردی در این زمینه و انجام پروژه‌های تحقیقاتی بین رشته‌ای مرتبط در زمینه‌های صنعتی، تولیدی و پزشکی از اهداف این درس است.

از لحاظ تاریخی، نرم افزار های واقعیت افزوده از تکنیک های بینایی کامپیوتری سنتی به نام مکان یابی و نقشه برداری همزمان (SLAM) استفاده می کردند. الگوریتم‌های SLAM ویژگی‌های بصری را بین فریم‌های دوربین به منظور نقشه‌برداری و ردیابی محیط مقایسه می‌کنند. – این فناوری‌ها این امکان را فراهم می‌کنند تا کاربران به دنیای‌های مجازی جذاب و تعاملی وارد شوند و بازی کنند. سیستم برنامه‌نویسی بصری که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد بدون نیاز به کدنویسی پیچیده، منطق بازی و تعاملات را ایجاد کنند. این آموزش واقعیت افزوده با پایتون و OpenCV در واقع بخشی از این بسته آموزش بینایی کامپیوتر است که مستقل هم می‌توانید استفاده کنید. یک پروژه واقعیت افزوده آلبوم موسیقی در این آموزش از  صفر پیاده سازی می‌شود.

مثلا لنزهای Snapchat، برنامه‌هایی که به شما کمک می‌کنند اتومبیل خود را در یک پارکینگ شلوغ پیدا کنید و و در انواع برنامه‌های خرید که به شما امکان می‌دهد لباس‌ها را حتی بدون خارج شدن از خانه امتحان کنید. یکی از اصلی‌ترین مزایای واقعیت افزوده، توانایی آن در ایجاد تجربیات کاربری تعاملی و غنی است. می توان از Wikitude برای اندروید و آی او اس، به عنوان یک پلاگین برای PhoneGap، یک ماژول برای Titanium و یک کامپوننت برای Xamarinاستفاده کرد. Wikitude SDK شامل SLAM بوده و از زبان برنامه نویسی یونیتی نیز پشتیبانی می کند. این فریم ورک برای اسمارت گلاس های Google Glass ،Epson Moverio ،Vuzix M-100 و ODG R-7 نیز در دسترس می باشد. توسعه دهندگان می توانند نسخه رایگان آزمایشی آن را مورد استفاده قرار دهند، اما در صورت تمایل به استفاده از نسخه کامل، باید به صورت مستمر هزینه هایی را پرداخت کنید.

از آنجا که همه کنترل‌هایی که استفاده می‌کنیم نسبتاً نازک هستند، پنل UI چندان عریض نیست. این نکته را می‌توانید در frame modifier که در انتهای لیست ظاهر می‌شود مشاهده کنید. برای درک کارکرد تابع، بهتر است ابتدا محتوای فایل Experience.rcproject را بفهمیم. این یک فایل پروژه Reality Composer است که می‌تواند به تعداد دلخواهی «صحنه» (scene) اضافه کند. این فایل به همراه یک صحنه عرضه می‌شود که صرفاً Box نامیده می‌شود و شامل یک شیء AR Entity به نام steelBox است.

داشتن جدیدترین نسخه Xcode و MacOS موجب می‌شود مطمئن شویم که اپلیکیشنمان به درستی کار خواهد کرد. با ما همراه باشید تا در ادامه این راهنما با مراحل ساخت اپلیکیشن واقعیت افزوده با RealityKit و SwiftUI آشنا شویم. برچسب‌گذاری اشیا از مدل‌های طبقه‌بندی یادگیری ماشینی استفاده می‌کند. وقتی یک فریم دوربین از طریق مدل پردازش می‌شود، تصویر را با یک برچسب از پیش تعریف‌شده در کتابخانه کلاسه بندی مطابقت می‌دهد و برچسب روی شی فیزیکی در محیط واقعیت افزوده می‌پوشاند. به عنوان مثال، دستیار واقعیت افزوده همراه فولکس واگن (MARTA) قطعات خودرو را برچسب گذاری می کند و اطلاعاتی در مورد مشکلات موجود و دستورالعمل هایی در مورد نحوه رفع آن ارائه می دهد.

این نرم افزار باید مختصات دنیای واقعی، مستقل از دوربین و تصاویر دوربین را بدست آورد. این فرآیند ثبت نام تصویر نام دارد و از روش های مختلف بینایی رایانه ای استفاده می کند که بیشتر مربوط به ردیابی ویدیو است. بسیاری از روش های بینایی رایانه ای از واقعیت افزوده، از بینایی به ارث می رسند. پس از درک واقعیت افزوده، در ادامه به اصول یونیتی خواهیم پرداخت زیرا یونیتی نرم افزار اصلی است که برای ساخت اپلیکیشن های واقعیت افزوده از آن استفاده خواهیم کرد. تمامی عملیات در سرور و با استفاده از JSON صورت می پذیرد و شامل منطق مپینگ عناصر اضافه در تشخیص می باشد و به همین دلیل کار با LayAR چندان انعطاف پذیر نیست. از جمله مزایای این فریم ورک می توان به مستندات بسیار جزئی و با ساختاربندی خوب آن اشاره کرد، اما دستورالعمل کار با فریم ورک تنها به صورت آنلاین در دسترس می باشد.

همچنین مهم است به یاد داشت که فناوری VR و AR در حال توسعه و تغییر مداوم است، و به‌طور مداوم فرصت‌های جدیدی ایجاد می‌شود. توسعه‌دهندگان و کارشناسان در این زمینه باید تازه‌ترین تحولات و فرصت‌ها را دنبال کنند تا از این فناوری‌ها بهره‌وری بهتری داشته باشند. – از این فناوری‌ها می‌توان در ایجاد نمونه‌برداری سه‌بعدی و تجربه محصولات در مراحل طراحی استفاده کرد. مانند یونیتی، آنریل انجین نیز از توسعه برای پلتفرم‌های مختلف VR پشتیبانی می‌کند. یونیتی از زبان برنامه‌نویسی C استفاده می‌کند که زبانی قدرتمند و محبوب است. حفاظت از داده‌های کاربر و اطمینان از امنیت اطلاعات در برابر دسترسی‌های نامناسب، بخش مهمی از فرایند توسعه است.

متخصصان پیشگامان لوتوس می‌توانند شما را در این مسیر همراهی کنند. طراحی و پیاده‌سازی اپلیکیشن‌های موبایلی برای کسب‌و‌کارها در صنایع و شاخه‌های گوناگون، با استفاده از فناوری‌های پیشرو، تخصص ماست. ما نرم‌افزارهای ساده و پیچیده را برای اندروید و iOS طراحی می‌کنیم. اکنون می‌توانیم در نهایت فایل Steppers را که ارائه کردیم بازنویسی کنیم. از یک SwiftUI استفاده می‌کنیم که UI را به سمت چپ پشته سازی می‌کند و ARDisplayView نیز این کار را به سمت راست انجام می‌دهد.

– در حوزه‌های مهندسی و طراحی، VR و AR به مهندسان و طراحان این امکان را می‌دهند تا مدل‌های سه‌بعدی را در محیط مجازی ایجاد کنند و آن‌ها را بررسی و تجزیه‌تحلیل کنند. یونیتی دارای یک فروشگاه دارایی‌های غنی است که شامل مدل‌های سه‌بعدی، اسکریپت‌ها، انیمیشن‌ها و سایر منابعی است که می‌توانند در پروژه‌های شما مورد استفاده قرار گیرند. به گفته سایت جادومدیا یونیتی یکی از محبوب‌ترین و قدرتمندترین موتورهای بازی‌سازی است که به دلیل سادگی استفاده و امکانات گسترده‌ای که ارائه می‌دهد، مورد توجه بسیاری از توسعه‌دهندگان VR قرار گرفته است. از کودکی به کامپیوتر و دنیای دیجیتال علاقه داشتم، به همین دلیل ترک تحصیل کردم و تمام تلاش خودم را صرفا برای یادگیری کامپیوتر، طراحی، برنامه نویسی و ... در کنار مشاغل مختلفی که مجبور به انجامشان بودم برنامه نویسی را یاد گرفتم و از سال 1390 وارد بازار کار شدم و همیشه در تلاش هستم تا چالش های روبرو را با موفقیت پشت سر بگذارم. برای شناخت بیشتر و دیدن مثال، این مقاله تفاوت واقعیت افزوده و واقعیت مجازی  و همچنین این مقاله بهترین اپلیکیشن های واقعیت افزوده را بخوانید.

برای اطلاعات بیشتر، به مقاله ی تشخیص تصاویر با شبکه های عصبی کانولوشنی به زبان ساده مراجعه کنید. هدف مدیران آموزشگاه همواره ارائه بهترین و به روز ترین آموزشها بوده و در این مسیر از اساتید با تجربه که سابقه تدریس در مقاطع مختلف دانشگاهی را دارند استفاده می‌نماید. – ایجاد پشتیبانی برای برنامه‌ها و به‌روزرسانی مداوم نیز چالش‌برانگیز است. – از این فناوری‌ها برای ایجاد سیستم‌های امنیتی و مراقبت از اماکن حساس نیز می‌توان بهره‌برد. با استفاده از React Native، می‌توانید از ابزارهای مختلفی برای بهبود عملکرد اپلیکیشن‌های AR استفاده کنید، از جمله کاهش حجم اپلیکیشن و بهینه‌سازی اجزای گرافیکی. برای شروع کار با AR در React Native، نیاز به آشنایی با اصول اولیه React Native و همچنین فهم نحوه کار با کتابخانه‌های AR مانند ViroReact یا ARKit/ARCore برای React Native دارید.

مزیت اصلی این فریم ورک شامل پشتیبانی از دستگاه های واقعیت مجازی و اپلیکیشن تست همراه با نظراتی است که قابلیت های Vuforia را نمایش می دهند. آیا تابه‌حال یک هدست واقعیت مجازی استفاده کرده‌اید و فناوری فراگیر را برای خود تجربه کرده‌اید؟ شاید شما با یک اپلیکیشن واقعیت افزوده از طریق گوشی خود در بازی‌هایی مانند پوکمون گو بازی کرده‌اید؟ اگر ... تشخیص و شناسایی اشیاء از الگوریتم های شبکه عصبی کانولوشن (CNN) برای تخمین موقعیت و وسعت اشیا در یک صحنه استفاده می کند. پس از شناسایی شی، نرم‌افزار واقعیت افزوده می‌تواند اشیاء دیجیتالی را برای پوشش فیزیکی و تعامل بین این دو ارائه دهد. به عنوان مثال، برنامه IKEA place ARKit محیط اطراف را اسکن می کند، سطوح عمودی و افقی را اندازه گیری می کند، عمق را تخمین می زند و سپس محصولاتی را پیشنهاد می کند که متناسب با فضای خاص باشد.

این ترکیب از فناوری‌ها باعث می‌شود که توسعه اپلیکیشن‌های AR سریع‌تر، انعطاف‌پذیرتر و دسترسی به آنها آسان‌تر شود. ویژگی‌های استخراج شده در تصویر مرجع و تصویر ورودی وبکم باید با هم مقایسه شوند. در صورت انطباق یا match بودن ویژگی‌ها می‌توان نتیجه گرفت که تصویر مرجع در دوربین دیده شده است. در این بخش، فرآیند شناسایی چندین هدف تصویری به طور همزمان را یاد خواهید گرفت. شما همچنین یک فایل mp3 را به برنامه اضافه خواهید کرد که فقط با باز شدن کارت تبریک شروع به پخش می کند.

واقعیت افزوده برای بهبود محیط ها یا موقعیت های طبیعی و ارائه تجربیات غنی شده ادراکی مورد استفاده قرار می گیرد. این اطلاعات می تواند مجازی یا واقعی باشد، به عنوان مثال دیدن سایر اطلاعات واقعی سنجیده یا اندازه گیری شده مانند امواج رادیویی الکترومغناطیسی که در هم ترازی دقیق با مکان واقع شده در فضا قرار گرفته اند. واقعیت افزوده همچنین در جمع آوری و به اشتراک گذاری دانش ضمنی، پتانسیل های زیادی دارد. تکنیک های تقویت به طور معمول در زمان واقعی و در زمینه معنایی با عناصر محیطی انجام می شوند. اطلاعات ادراکی گاه با اطلاعات تکمیلی مانند نمرات مربوط به فیلم زنده از رویداد ورزشی همراه است.

تست و بهینه‌سازی تجربیات VR از اهمیت بالایی برخوردارند و می‌توانند تجربه کاربری را به میزان زیادی بهبود بخشند. با استفاده از روش‌ها و ابزارهای مناسب، توسعه‌دهندگان می‌توانند تجربیات VR خود را بهینه‌سازی کنند تا کاربرانی که این تجربیات را استفاده می‌کنند، حس واقع‌گرایی و تعامل بالایی را تجربه کنند. Kudan سریع تر از سایر فریم ورک هاست و این لایبرری به اپلیکیشن های حقیقت افزوده کمک می کند تا مدل های چند گوشه ای را مپ کرده و مدل های سه بعدی را از پکیج های نرم افزاری مدل های سه بعدی وارد نمایید. علاوه بر این، تعداد تصاویر تشخیص داده شده محدود نیست و نیازمند حافظه کمتری برای ذخیره سازی فایل ها در گوشی می باشد. واقعیت افزوده (AR) یکی از بزرگترین روندهای فناوری در حال حاضر است و فقط با دسترسی بیشتر به تلفن‌های هوشمند مجهز به AR و سایر دستگاه‌ها، در جهان بزرگتر خواهد شد.

بازی اتاق فرار مبتنی بر واقعیت مجازی که ما طراحی کرده‌ایم، ابزاری نوین و موثر برای آموزش مفاهیم پایه برنامه‌نویسی است. این بازی با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته، محیطی تعاملی و جذاب فراهم می‌کند که در آن دانشجویان می‌توانند به شیوه‌ای سرگرم‌کننده و عملی، مهارت‌های برنامه‌نویسی خود را تقویت کنند. ما معتقدیم که این رویکرد جدید به یادگیری، می‌تواند تأثیر بسزایی در بهبود فرآیند آموزش و افزایش انگیزه دانشجویان داشته باشد. واقعیت افزوده برای چندین سال است که در محافل توسعه نرم افزار موضوعی داغ است، اما با انتشار محصولاتی مانند Google Glass، مورد تمرکز و توجه مجدد شده است. این یک روش خوب برای ارائه اطلاعات در دنیای واقعی و ارائه آن به صورت تعاملی است تا عناصر مجازی بخشی از دنیای واقعی شوند. این روش به سخت‌افزار دستگاه مانند دوربین، جی‌پی‌اس، قطب‌نمای دیجیتال و شتاب‌سنج متکی‌ست تا بتواند اطلاعات لازم را برای نرم‌افزار AR جمع‌آوری کند.

این دو فناوری امکان ایجاد تجربیات جدید و بی‌پایان در مجموعه‌ای از صنایع از جمله بازی‌های ویدئویی، آموزش، پزشکی، مهندسی و بسیاری زمینه‌های دیگر را فراهم می‌کنند. توسعه برنامه‌های VR و AR نقش کلیدی در ایجاد این تجربیات بازیگوشانه و آموزشی ایفا می‌کند. در این مقاله، به بررسی فرصت‌ها و چالش‌های توسعه برنامه‌های واقعیت مجازی و افزوده پرداخته خواهد شد. به علاوه، یاد بگیرید که چگونه داده های پویا را در برنامه ذخیره کنید. در عصر تحول دیجیتال و نیاز مداوم به مهارت‌های برنامه‌نویسی، آموزش این مهارت‌ها باید جذاب، تعاملی و موثر باشد.

تشخیص خودکار گفتار (ASR) از شبکه عصبی تشخیص گفتار سمعی و بصری (الگوریتمی که برای استخراج متن به پردازش تصویر متکی است) استفاده می کند. کلمات خاص، تصویری را در کتابخانه با برچسب مناسب با توضیحات کلمه فعال می‌کنند و تصویر در فضای واقعیت افزوده نمایش داده می‌شود. – ایجاد محتوای آموزشی واقعیت مجازی برای آموزش مهارت‌های عملی و تجربی می‌تواند تجربه‌یادگیری بهتری را فراهم کند. – VR و AR می‌توانند محیط‌های آموزشی تعاملی و واقعیت‌افزوده ایجاد کنند که به دانش‌آموزان و دانشجویان این امکان را می‌دهند تا مفاهیم پیچیده‌تر را بهتر درک کنند. یونیتی به شما امکان می‌دهد بازی‌ها و تجربیات VR خود را برای پلتفرم‌های مختلف از جمله Oculus Rift، HTC Vive، PlayStation VR، Google Cardboard و بسیاری دیگر توسعه دهید. واقعیت افزوده یکی از فناوری‌هایی است که امکان افزودن اطلاعات دیجیتالی به تصاویر واقعی را فراهم می‌کند.


برنامه نویسی قدیمی